Strona 1 z 1
Antidota i trucizny
: 21 mar 2015, o 00:16
autor: Defrevin
Dokutsukuru - Różnego rodzaju substancje tworzone z roślin zawsze przyciągały grupę ludzi, którzy w mniejszym bądź większym stopniu zgłębiali tajniki ich tworzenia. Lecznicze napary, medykamenty czy wywary uratowały wielu, którym nie było dane mieć obok wyszkolonego shinobi-medyka. Z drugiej strony zabójcze trucizny dodawane do napojów czy aplikowane na ostrze zyskały sławę w środowiskach skrytobójców, gdzie wystarczyła jedna mała rana. Potrafiły szybko unieszkodliwić wroga, pozbawić go funkcjonalności, wywoływać choroby czy nawet zabić.
Możliwości jakie daje natura są nieskończenie wielkie, tak samo kombinacji składników i odpowiednich ich proporcji nie sposób zliczyć. Prymitywna początkowo sztuka Dokotsukuru wyewoluowała na przestrzeni lat, głównie za pomocą modernizacji sprzętu i zwiększeniu dostępności do, początkowo elitarnej, wiedzy. Mimo tego nie jest to dziedzina powszechna i łatwa w opanowaniu, im głębiej w temacie tym bardziej specjalistycznej wiedzy trzeba by osiągnąć upragnione rezultaty. Większość zadowala się prostymi eliksirami, jednak mistrzowie sztuki posiadają w swych rękach potęgę decydowania o życiu bądź śmierci. Rozwój w sztuce dzielony jest na 5 poziomów wtajemniczenia.
Notka 1: W przypadku klanu Ayatsuri umiejętności Dokotsukuru ograniczone są wyłącznie do trucizn.
Notka 2: Aby opanować wyższy poziom wtajemnicza w tworzeniu trucizn lub medykamentów, po spełnieniu wymagań należy napisać trening z nauką danego poziomu Dokutsukuru o długości podanej w tabelkach.
Notka 3: Podczas tworzenia substancji zyskujemy 20 dawek za każdy 1 zużyty zestaw ziół. 1 dawka wystarczy na pokrycie 1 senbona lub 1 ostrza kunai, 2 z kolei - na pokrycie dowolnego innego ostrza/napełnienie strzykawki/napełnienie bombki. W przypadku użycia mniejszej ilości trucizny niż wymagana do pokrycia/napełnienia broni, efekty substancji mogą być osłabione lub nie wystąpić wcale (np. podana za mała dawka leku, lub cięcie ostrzem niedokładnie pokrytym trucizną) - do oceny MG. Zaaplikowanie dawki danej substancji oznacza jej zużycie i brak możliwości np. zatrucia innej osoby tą samą bronią bez jej ponownego pokrycia substancją. Opisy efektów trucizn i medykamentów kanonicznych oraz tworzonych przez graczy odpowiadają aplikacji jednej dawki.
Notka 4: Umiejętności Uzupełniające nie wymagają pisania osobnego treningu. Uzyskuje się je jedynie przez spełnienie wymogów i wydanie określonej liczby PH.
Notka 5: Zaimplementowanie każdej Umiejętności Uzupełniającej do trucizn musi być wpisane w recepturę i wydłuża proces tworzenia o 625 znaków.
Poziomy opanowania:
Poziom Prosty - D
Wytworzenie 625 znaków
Wymagania Trening na 625 znaków
Opis Każdy od czegoś zaczyna, a ten poziom jest absolutną podstawą jeśli chodzi o tworzenie substancji. Adept czytając różne książki i atlasy zielarskie uczy się rozpoznawania ziół, przygotowywania składników i ich obróbki. Poszczególne rośliny jest w stanie wyhodować w warunkach domowych niewielkim kosztem, mając jedynie nasiona i sprzyjające warunki. Zna funkcje i sposób korzystania z podstawowych narzędzi, takich jak moździerze czy aparatura alchemiczna. Substancje wytwarzane na poziomie prostym nie są wyjątkowo silne, leki dają jedynie zmniejszenie siły chorób, trucizny natomiast szkodzą w stopniu stosunkowo niewielkim, przez co ciężko oczekiwać od nich jakichś wielkich zastosowań bojowych. Na tym poziomie można tworzyć trucizny, które będą wywoływały, np.: delikatne wysypki, szczypanie, lekkie podrażnienie oczu czy też lekko uciążliwy kaszel.
Poziom Umiarkowany - C
Wytworzenie 625 znaków
Wymagania Iryojutsu C/Ayatsuri C, trening na 1250 znaków
Opis Na poziomie umiarkowanym adept znacząco poszerza swój zakres wiedzy odnośnie dobrodziejstw natury. Studiowanie bardziej zaawansowanej literatury odkrywa kolejne tajniki sztuki dokotsukuru. Identyfikacja roślin i ziół przebiega w miarę bezproblemowo, a korzystanie z aparatury jest płynne i instynktowne. Wiele prób i eksperymentów sprawiło, że adept posiada przynajmniej kilka specyfików z własnoręcznie opracowaną recepturą. Specyfiki tworzone są z roślin rzadszych i bardziej niebezpiecznych, przez co jego wywary przybierają na sile. Dodatkowo adept posiada wiedzę na temat ludzkiego organizmu i jego funkcjonowania, przez co doskonale wie jakie zioło może dać konkretny efekt. Przykładowe efekty, które można wywołać truciznami z tego poziomu są następujące: lekki ból mięśni utrudniający walkę, paraliż jednej kończyny na kilka postów, wywołanie wysokiej gorączki, lekkie problemy z łapaniem oddechu.
Poziom Zaawansowany - B
Wytworzenie 1250 znaków
Wymagania Iryojutsu B/Ayatsuri B, trening na 1875 znaków
Opis Jedynie niewielki procent adeptów zyskuje takie wtajemniczenie w sztuce. Osoba mając doświadczenie i umiejętności nabyte poprzez liczne próby stopniowo zwiększa stopień skomplikowania swoich produktów, dodając do nich rośliny niebezpieczne dla istot żywych. Zaawansowane leki i toksyny wymagają lepszego wyposażenia, które umożliwi w miarę bezpieczne eksperymentowanie. Oczywiście w parze z jakością idą koszta. Adept czytając stare księgi i ucząc się wielu aspektów ludzkiego organizmu uczy się, które mieszanki roślin wywołują upragnione efekty, po czym implementuje je do swoich specyfików. Na tym poziomie można wytwarzać już specyfiki wpływające na walkę w sposób bardziej znaczący: paraliż całego ciała po przebywaniu kilku postów w trującej chmurze, mocne łzawienie oczu uniemożliwiające poprawne widzenie, bardzo mocny ból ciała, przewlekłe choroby, ale nadal nie mogą być śmiertelne.
Poziom Wybitny - A
Wytworzenie 1250 znaków
Wymagania Iryojutsu A/Ayatsuri A, posiadanie UN Alchemik , trening na 3125 znaków
Opis Przedostatni stopień wtajemniczenia i zarazem pierwszy, do którego trzeba czegoś więcej niż ciężkiej pracy i szybkiej nauki. Tutaj trzeba mieć wyczucie, otwartość umysłu i elastyczność, które niewielu odkrywa w sobie podczas kroczenia tą drogą. Jednak ci którzy odkryli w sobie te cechy mogą zgłębiać arkana dające im realną potęgę i przewagę w walce. Kosztem wielu godzin przeglądania starych, rozpadających się woluminów i testowania złożonych sekwencji ziół, często liczących sobie kilkanaście odczynników. Korzystanie z aparatury nie jest najmniejszym problemem, urządzenia i mechanizmy nie mają przed nami tajemnic. Leki potrafią ulżyć cierpieniom lepiej niż niejedne techniki medyczne, a w połączeniu z nimi stanowią kombinację mogącą wyleczyć naprawdę poważne schorzenia i rany. Toksyny z kolei powoli dewastują ciało delikwenta, wzmacniają choroby do stopnia groźnego dla życia, a nawet zapobiegają zasklepianiu się ran. Przykładowe trucizny wytworzone na tym poziomie mogą polegać na stworzeniu śmiertelnej trucizny, która: zabija dopiero po kilku dniach, usypiają oponenta lub paraliżuje całe jego ciało po kilku postach, doprowadza organizm do skrajnego wycieńczenia uniemożliwiającego dalsze kontynuowanie walki, wprowadza do rany zakażenie, tym samym znacznie utrudniając jej gojenie się lub też zwiększając ubytek krwi. Ogólnie stworzenie śmiertelnych specyfików stoi przed nami otworem, ale zgon nie następuje od razu.
Poziom Mistrzowski - S
Wytworzenie 1875 znaków
Wymagania Iryojutsu S/Ayatsuri S, posiadanie UN Alchemik , trening na 3750 znaków
Opis Marzenie wielu akolitów, zwieńczenie drogi niedostępne praktycznie dla nikogo. Na całym świecie jest co najwyżej kilka osób, które są tak biegle zaznajomione w tej sztuce. Dostęp do najstarszych tekstów i receptur czyni z mistrzów ludzi, którzy mogą uśmiercać, bądź cudownie uzdrawiać według własnej woli. Lista składników nie ma końca, Mistrzowie mogą z każdej rośliny pozyskać przynajmniej kilka substancji o różnej sile i o różnych zastosowaniach. Leki wspomagane odpowiednim iryojutsu mogą ocalić kogoś, kto był o włos od śmierci. Trucizny to mordercze substancje, które w dowolnej dawce są śmiercionośne dla każdej żywej istoty. Nie zabijają od razu, aczkolwiek wystarczy kilkanaście godzin. Nawet jeśli medycy będą w stanie wyciągnąć truciznę z organizmu, to ten może być na tyle zdewastowany, że efekty trutki pozostaną w ciele na zawsze. Przykładowe trutki tego poziomu mogą: zabijać oponenta w ciągu kilkunastu godzin, niemal natychmiast go sparaliżować, sprawić że jego ciało będzie pożerała gorączka uniemożliwiająca jakiekolwiek akcje, doprowadzać do martwicy tkanek, wywoływać ból ciała tak wielki, że będzie doprowadzał do szaleństwa nawet zaprawionych shinobi.
Umiejętności Uzupełniające:
Nazwa Forma Stała
Koszt PH 50
Wymagania Poziom Umiarkowany
Opis Formą Stałą nazywa się skupianie ciekłych substancji do namacalnej, fizycznej formy, np. tabletki. Substancje te działają dopiero po wprowadzeniu do organizmu bądź po dodaniu do innej substancji, najczęściej płynu. Pozwala to na bezpieczne przechowywanie trucizny bez potrzeby umieszczania jej w specjalnych pojemnikach, jednak utrudnia aplikację do organizmu ofiary.
Nazwa Substancje Lotne
Koszt PH 75
Wymagania Poziom Zaawansowany
Opis Umiejętność pozwala tworzyć substancje zmieniające swój stan skupienia na gazowy po kontakcie z powietrzem bądź innym ośrodkiem. Umożliwia to rozprzestrzenienie się substancji na duży obszar i tym samym znacząco ułatwia kwestię podawania toksyny oponentowi, gdyż zamiast układu krwionośnego/pokarmowego przyjmowana jest przez układ oddechowy.
Nazwa Substancje Wspomagajace
Koszt PH 100
Wymagania Poziom Wybitny
Opis Nietypowy rodzaj produktu, który wprowadzony do ciała powoduje ogólnie pojęte zwiększenie możliwości fizycznych pacjenta. Rodzaj wzmocnienia jest zależny od specyfiku, jednak najczęstszym rodzajem wspomagaczy są te wyostrzające zmysły, poprawiające czas reakcji i wydolność organizmu. Efektem ubocznym jest tymczasowe osłabienie organizmu po upływie działania specyfiku, a zbyt częste aplikowanie może doprowadzić do nieodwracalnego zniszczenia układu odpornościowego i stałym osłabieniem zażywającego.
Uwaga Działają one na ludzi i ninkeny (klan Inuzuka), ale nie jakiekolwiek inne zwierzęta (także z paktów).
Proces tworzenia substancji:
Trzeba znać odpowiedni Poziom, umieścić w Kuźni temat z truciną (szablon w temacie Kuźni) i pomyślnie przejść weryfikację.
Należy mieć odpowiedni zestaw alchemiczny - Podstawowy (dla substancji 1 i 2 Poziomu), Zaawansowany (dla substancji 3 i 4 Poziomu) bądź Mistrzowski dla substancji 5 Poziomu (do zdobycia na misji rangi A).
Trzeba posiadać odpowiedni do poziomu substancji zestaw ziół. Można go kupić w sklepie bądź wyhodować samodzielnie ze sklepowych zestawów nasion.
Napisać trening, podczas którego opracowujemy daną formułę, po czym korzystając z odpowiednich przyrządów połączyć składniki w upragniony produkt. Trening musi być odpowiednio długi (tabelki poszczególnych poziomów powyżej), w przeciwnym razie proces tworzenia zostaje unieważniony, bądź mogą nastąpić groźne dla twórcy komplikacje.
Gratuluję, masz swój własny medykament/truciznę!
Antidota/Odtrutki:
Antidotum potrafi zneutralizować truciznę i jej efekty bądź zmniejszyć jej siłę i szybkość rozprzestrzeniania się.
W przypadku zaaplikowania antidotum przed przyjęciem trucizny, ta zapewnia tymczasową odporność organizmu na działanie toksyny.
Do wytworzenia odtrutki niezbędna jest próbka trucizny i odpowiedni zestaw ziół. Poziom umiejętności alchemicznych musi być co najmniej na tym samym poziomie, co trucizna. W przeciwnym razie odtrutka będzie nieskuteczna bądź zmniejszy efekty trucizny w niewielkim stopniu.
Odtrutka nie wymaga wstawiania tematu w Kuźni, a proces jej tworzenia wymaga tak długiego opisu co trucizna tego samego poziomu.