Strona 1 z 1
Style walki
: 26 lip 2015, o 21:35
autor: Defrevin
Style walki
Sens walki w zwarciu jest oczywisty. W jak najszybszy sposób, jak najprostszymi ciosami pokonać przeciwnika. Głównie dlatego Taijutsu bądź Bukijutsu są chyba najbardziej popularnymi sztukami ninja, zaraz po Ninjutsu. Należy jednak zwrócić uwagę na pewien fakt. Otóż nie da się stać mistrzem wybranej dziedziny, czy to Taijutsu, czy też wybranej z szerokiego wachlarza Bukijutsu, bez konkretnego stylu wykonywania ciosów. Każdy ninja z czasem przyjmuje charakterystyczne dla siebie przywary, które można dostrzec w jego ciosach. Niektórzy wolą wykonać atak szybciej, drudzy znowu skupiają się jedynie na sile ciosu. Krótko mówiąc, na tym polegają właśnie style walki.
Ponadto pamiętać trzeba o specyficznych stylach, wyjątkowo rzadko widywanych w świecie shinobi. Pijana pięść, władanie siedmioma ostrzami naraz czy też potężne uderzenia zawdzięczane iryojutsu. I choć Chakra Kogeki nie jest stylem samym w sobie, to pozwala jeszcze szybciej wygrać walkę. Zaś Suiken i Nanaken no Mai same w sobie są zbiorem ataków nieujętych w ramy technik, które można dowolnie ze sobą przeplatać i siać pogrom na polu pojedynku.
Oczywiście część technik jest na tyle uniwersalna, że da się ich nauczyć bez żadnych wymagań. Jednak im jutsu bardziej skomplikowane, tym większa szansa na to, że do jego wykonania będzie potrzebny konkretny styl walki.
Bonusy, czyli wzrost statystyk
Każdy styl walki ma swoje cechy charakterystyczne. Większość z nich oczywiście opiera się na atrybutach fizycznych, dlatego użytkownicy wybranej szkoły Taijutsu bądź Bukijutsu otrzymują bonus do statystyk na czas wykonywania konkretnych technik (z wyjątkami opisanymi powyżej) i obejmujące tylko zakres wykonywanego jutsu. Oznacza to w praktyce, że np. bonus do percepcji w technikach Takedy opisuje tylko i wyłącznie nasze zdolności celowania, oceny trajektorii lotu strzały itp, ale nie poprawia np. słuchu czy spostrzegawczości, za co również odpowiedzialna jest percepcja. Poza tym, wszystkie manewry z danej dziedziny, nawet nie będące opisane jako technika, będą zwyczajnie silniejsze niż bez stylu walki. Prościej mówiąc, adept Seido będzie wyczyniać z bronią miotaną rzeczy o wiele lepsze niż zwolennik Goukena. Walczyć, czy to w zwarciu, czy na dystans za pomocą różnych broni potrafi każdy shinobi, ale żeby móc wyciągnąć z tego coś ponad podstawy podstaw potrzebujemy stylu.
Zdobywanie stylów
Pierwszy styl walki - wydanie 50PH - styl liczy się jako dziedzina D w slotach dziedzin
Drugi styl walki - posiadanie minimum 150PA* i wydanie 150PH - style liczą się jako dziedzina B w slotach dziedzin*
Trzeci styl walki - posiadanie minimum 300PA* i wydanie 290PH - style liczą się jako dziedzina S w slotach dziedzin*
Każdy styl oferuje unikalne ataki i wynagradza używanie konkretnej statystyki (Rakanken to brutalna siła, Seido skupia się na percepcji). Teoretycznie można posiąść aż trzy style walki. Zależnie od wyboru gracza postać może być więc wszechstronnie wyszkolona w walce w zwarciu za pomocą pięści, broni białej i dystansowej... Albo skupić się na jednej grupie,chociażby bukijutsu i z dystansu atakować łukiem, potem zasypać przeciwnika shurikenami, by na koniec dobić go naginatą. Powinno się więc wybrać mądrze, nie ma bowiem możliwości cofnięcia swojego wyboru.
* - łączna suma punktów atrybutów ze statystyk - siła, szybkość, wytrzymałość, percepcja. Przykład - jeśli gracz posiada 50 punktów w tych statystykach to ma 200PA.
* - wszystkie style walki, niezależnie od tego, czy posiadamy jeden, dwa czy trzy - wszystkie liczone są jako jedna dziedzina (jedna kolumna, o ile otworzymy pierwszy styl). I zgodnie z powyższym opisem zdobywania stylów - pierwszy liczony jest jako dziedzina D, drugi (wraz z pierwszym) jako jedna dziedzina B, a trzeci (wraz z pozostałą dwójką) jako dziedzina S.
Rozwój
Wzrost rangi stylów jest bardzo prosty - im sprawniejszy fizycznie staje się użytkownik stylu tym silniejsze techniki może opanować. Drugi i trzeci styl po spełnieniu wymagań rozwija się w ten sam sposób.
Nazwa Progi punktów atrybutów na pierwszy styl.
Ranga D Nic, po prostu go mamy po zapłaceniu 50 PH
Ranga C 100
Ranga B 200
Ranga A 300
Ranga S 400
Nazwa Progi punktów atrybutów na drugi styl.
Ranga D 150
Ranga C 250
Ranga B 350
Ranga A 450
Ranga S 550
Nazwa Progi punktów atrybutów na trzeci styl.
Ranga D 300
Ranga C 400
Ranga B 500
Ranga A 600
Ranga S 700
Przykład - postać posiada 450PA - pierwszy styl ma wtedy na randze S, drugi na randze A, trzeci na randze C. Zaś wszystkie style zajmują łącznie jedną dziedzinę na randze S.
Przydatne Linki