Strona 1 z 1
Regulamin pośmiertnych postaci
: 30 mar 2015, o 00:18
autor: Defrevin
1. Postanowienia ogólne
Postać może ponieść śmierć w trakcie prowadzonej fabuły, pojedynków, misji, mini-eventów, eventów, a także wypraw.
Każda śmierć może podlegać odwołaniu, jeżeli użytkownik uznaje, że zasady forum zostały przy ocenie rażąco naruszone.
W przypadku jeżeli werdykt nie ulegnie zmianie, gracz ma możliwość stworzenia nowej karty postaci, według Regulaminu Pośmiertnych Postaci.
Śmierć może mieć miejsce poprzez samobójstwo uzasadnione fabularnie, niesprzeczne z charakterem postaci i samobójstwo nieuzasadnione lub podstawienie się w walce bądź misji.
Za porzucenie postaci uznaje się moment, w którym gracz, pomimo braku śmierci fabularnej i niefabularnej postaci, składa prośbę w temacie Porzucania kont i zakłada nową postać. W razie rozmyślenia się gracza, bądź powrotu do postaci przed założeniem nowej - poniższe zasady nie mają zastosowania.
2. Zasady zakładania Pośmiertnej Postaci
Użytkownik zaczyna po fabularnej śmierci postaci z rangą o jeden stopień niższą, tzn.:
Seinin → Kogō
Kogō → Sentoki
Sentoki → Akoraito
Akoraito → Dōkō
Dōkō → Dōkō
Po niefabularnej śmierci postaci to administracja decyduje o przyznanej randze na podstawie początkowych PH.
Razem z otrzymaną rangą, postać pośmiertna może zacząć z licznikiem wykonanych misji wymaganych dla danej rangi, wliczając w to rangi poprzedzające (np. Sentoki może zacząć z wykonanymi 3 misjami B i 5 misjami C).
Istnieje możliwość przeniesienia części sławy postaci na postać pośmiertną. W takim przypadku licznik sławy spada o skalę niżej z zachowaniem osiągniętego poziomu, np. sława Globalna 5 staje się sławą Krainową 5, Prowincjowa 3 spada na Lokalną 3 itd.
Aby postaci pośmiertnej przyznano wykonane misje i sławę wymienione w punktach c. i d., musi to zostać uzasadnione w historii postaci.
Użytkownikowi po fabularnej śmierci przysługuje również prawo do posiadania 80% PH zebranych (po odjęciu od bazowych punków), które dodaje się do startowych PH w trakcie zakładania nowego konta oraz 80% Ryo posiadanych na poprzedniej postaci w momencie jej śmierci, a nie zgromadzonych przez całą grę (jeśli ta wartość jest mniejsza od startowych 500 Ryo, to nowa postać zaczyna z 500 Ryo).
Posiadane jutsu: gracz na pośmiertnej postaci może posiadać na start dodatkowo 80% liczby technik (po odjęciu darmowych technik startowych), jaką miał wcześniej, z uzgodnionym przelicznikiem (2D=1C, 3D=1B, 4D=1A, 5D=1S).
Np. Gracz posiada 60 jutsu rangi D (po odjęciu 10D otrzymanych na start), na które składa się:
10 B = 30 D
10 C = 20 D
10 D = 10 D
I otrzymuje z tego 80%, czyli 48 jutsu D:
7 B = 21 D
9 C = 18 D
9 D = 9 D
A następnie dodaje do tego darmowe 10 jutsu D, jakie otrzymuje się w trakcie zakładania nowej postaci, czyli: 48D +10D = 58D na start.
Samobójstwa nieuzasadnione, podstawienie się na pewną śmierć i porzucenie postaci bez dokończenia fabuł bieżących sprawia, że nową postacią możemy zacząć z 30% PH zebranych (po odjęciu od bazowych punków), które dodaje się do startowych PH w trakcie zakładania nowego konta oraz 30% Ryo posiadanych na poprzedniej postaci w momencie jej śmierci, a nie zgromadzonych przez całą grę (jeśli ta wartość jest mniejsza od startowych 500 Ryo, to nowa postać zaczyna z 500 Ryo). Na nową postać przechodzi również dodatkowo 30% liczby technik (dodatkowych, po odjęciu technik startowych). Jeśli postać jest porzucona, należy się liczyć z tym, że może ona (w zależności od jej rozpoznawalności czy dokonań, bądź też innych czynników) zostać w przyszłości wykorzystana przez fabularów jako NPC.
Każda osoba posiada możliwość porzucenia swojej postaci tak, by - jak podczas fabularnej śmierci postaci - w trakcie tworzenia postaci otrzymać 80% PH zebranych (po odjęciu od bazowych punków), które dodaje się do startowych PH w trakcie zakładania nowego konta oraz 80% Ryo posiadanych na poprzedniej postaci w momencie jej śmierci, a nie zgromadzonych przez całą grę (jeśli ta wartość jest mniejsza od startowych 500 Ryo, to nowa postać zaczyna z 500 Ryo). Należy jednak uprzednio dokończyć fabuły bieżące. Taka postać może (w zależności od jej rozpoznawalności czy dokonań, bądź też innych czynników) zostać w przyszłości wykorzystana przez fabularów jako NPC.
3. Porzucanie postaci a konfrontacja z innym graczem
W przypadku różnych sytuacji fabularnych, porzucenie postaci nie może być pretekstem do tego, by uniemożliwić konfrontację z innym graczem i uniknięcie tym samym konsekwencji fabularnych pomiędzy postaciami.
Porzucając postać w momencie zatrzymania jej przez Administrację i cofnięcia jej akcji (patrz Regulamin Shinobi War pkt. 5k), traktowane jest jak porzucenie przy niedokończonych wątkach fabularnych, a więc z 30% PH na nową postać (pkt. 2e Regulaminu Pośmiertnych Postaci). Taka postać staje się NPC, lecz do czasu dokończenia wątku fabularnego przez Administrację, traktowana jest jak postać gracza. Drugi gracz może więc otrzymać PH za zabójstwo jak za postać gracza, materiał na przeszczep bądź ludzką lalkę, ciało do techniki Kuchiyose: Edo Tensei oraz inne wymagające obecności/posiadania czegokolwiek od postaci gracza.
Po zakończonym wątku fabularnym postać staje się standardowym NPC, który może (w zależności od jej rozpoznawalności czy dokonań, bądź też innych czynników) zostać w przyszłości wykorzystany przez fabularów.
4. Śmierć głównej postaci a multikonto
W przypadku, gdy gracz posiada multikonto i jego główna (pierwsza) postać umrze, gracz ten może przekazać 60%
PH postaci (odejmując startową pulę PH) dla swojego multikonta zamiast tworzenia postaci pośmiertnej.
"Transfuzja" PH odbywa się za zgodą Administracji na wyprawie rangi C lub B, w zależności od siły postaci. Po pozytywnym zakończeniu wyprawy 60% PH głównej postaci przechodzi na multikonto. W przypadku gdy po odbytej wyprawie suma PH jest mniejsza niż dla pośmiertnej postaci (2.f), wtedy postać otrzymuje PH do wyrównania.
Przy dużej ilości PH i niechęci gracza do pójścia na wyprawę B, może poprosić o rozbicie zdobywania PH na dwie części, co wiąże się z odbyciem dwóch wypraw rangi C.
Każdy gracz może skorzystać z możliwości przetransferowania PH z konta głównego na multikonto tylko raz . Oznacza to, że dotychczasowe multikonto staje się kontem głównym. Po upływie 6 miesięcy od zgody na transfer gracz może ponownie ubiegać się o możliwość założenia multikonta.
W przypadku porzucenia postaci głównej (z zastosowaniem zachowania PH i Ryo jak dla śmierci fabularnej), można przetransferować PH na multikonto - lecz nadal w wysokości 60% PH. W takim wypadku traci się możliwość jednorazowego porzucenia postaci oraz ponownego transferu z konta głównego na multikonto.
Aktualizacja: 23.05.2024 - Brook