Strona 1 z 1

Shibuki

: 25 sty 2021, o 13:27
autor: Jun'ichi
Nazwa
Shibuki (飛沫)
Typ
Ostrze długie / dodatek
Styl
Chanbara
Rozmiary
Właściciel
brak
Opis Shibuki jest mieczem o nietypowej budowie oraz właściwościach - jako jedyny spośród Siedmiu Wielkich Mieczy posiada zdolności wybuchowe przez co w bezpośrednim starciu staje się śmiertelnie niebezpieczny nawet dla wprawnych szermierzy czy użytkowników Taijutsu.
Właściwości Głowna oś - na niej umieszczony jest zwój, który może pomieścić setki wybuchowych notek. Poprzez użycie niewielkiego impulsu chakry, użytkownik może w dowolnym momencie rozwijać zwój, tym samym uwalniając kolejne notki wprost na szeroką część ostrza. Karteczki uwalniając eksplozję, nie uszkadzają ostrza, jednak stanowią śmiertelne zagrożenie dla każdego w zasięgu 1-2 metrów.
Zwój z notkami należy uzupełniać, fabularnie wypełniając nimi zwój. Maksymalnie na zwoju można zmieścić do 500 szt.
Dodatkowe Bakutō Jutsu: Happa Rokujūshi
Koszty chakry: D: 5% | C: 4% | B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: Niezauważalne
Obrazek
po wykonaniu zamachu bronią oraz przelaniu do niej większej dawki chakry, użytkownik może znacząco rozwinąć wybuchowy zwój oraz kontrolować jego ruch w taki sposób, aby mógł on pomknąć w danym kierunku, okrążyć cel lub owinąć go całkowicie. W dowolnej chwili możliwa jest detonacja wszystkich, wysuniętych w ten sposób notek co doprowadza do potężnej eksplozji o znacznie większej sile i zasięgu rażenia.
Wymagania
Zdobycie
Wyprawa rangi A, duży udział fabularny postaci gracza

Re: Shibuki

: 31 sty 2021, o 09:56
autor: Akiba
Ok, akcept

Re: Shibuki

: 5 lut 2021, o 17:44
autor: Jun'ichi
Ktokolwiek? Cokolwiek?

PS. Jeśli ktoś spoza moderacji chciałby się udzielić w temacie, wystarczy napisać PW do któregoś moda. Bardzo zachęcam, w końcu przedmiot nie jest dla nikogo konkretnie, idzie na rzecz forum więc warto wspólnie o niego zadbać :)

Re: Shibuki

: 6 lut 2021, o 19:37
autor: Boyos
Aktualnie ten przedmiot jest po prostu niczym. Na tej samej zasadzie można kupić bandaż, notki i odpalać je rozwijając na bandażu z techniki ninjutsu C.

Jestem skłonny przyjąć wersję, gdzie za koszt chakry (B?) generowalibyśmy notki do pojedynczego wybuchu i one by wybuchały w tym ataku, tak, żeby jednak nie można było ich generować do kieszeni.

Re: Shibuki

: 8 lut 2021, o 08:18
autor: Shins
Tutaj popieram Budysia, konieczność ręcznego tworzenia notek do miecza jest dosyć kiepskim pomysłem.

Re: Shibuki

: 8 lut 2021, o 12:45
autor: Jun'ichi
Jeśli damy do tego koszt B, miecz stanie się bezużyteczny. Nie będzie możliwe walczyć nim w ten sposób, aby przy każdym starciu z inną bronią uwalniać wybuch, a to było główne założenie tego miecza. I jeszcze nie daj boże żeby użyć tej techniki z wielką ilością notek - samobójstwo z braku chakry. Nie wyobrażam sobie postaci, która miałaby tyle chakry, by wykonać powiedzmy 10 takich eksplozji i nie odczuć tego jako niemalże wyczerpanie organizmu. Według mnie tymi kosztami chakry niszczycie te artefakty, bo stają się zwyczajnie "techniką dzierżoną w dłoni", gdzie nie takie było ich zastosowanie, nie takie było ich przeznaczenie. To były legendarne miecze, o niespotykanych zdolnościach, a wasze podejście ogranicza się do tego, żeby wrzucić koszty chakry jak przy każdej innej technice gdzie w rzeczywistości to bardziej wtedy ogranicza, bo walczysz z wielkim kawałem żelaza w dłoni, który nie daje Ci nic więcej ponad zwykłą katanę (możliwość cięcia), bo jak chcesz użyć jego wyjątkowych zdolności to w sumie lepiej było użyć notek ze sklepu albo użyć chakrę na technikę mając większą swobodę ruchu bez tego miecza w rękach.

Re: Shibuki

: 4 mar 2021, o 01:08
autor: Boyos
Koszt chakry jest tutaj jedynym rozwiązaniem, który balansuje ten przedmiot między "nieskończone darmowe notki" a "po prostu kup notki i naklej na miecz", z czego to drugie zaproponowałeś w pierwszym poście. Żadne z powyższych rozwiązań nie jest dopuszczalne. Trzecią opcją jest więc koszt chakry.
Czwarta zaś opcja, która zalatuje DnD: możemy żyć wybuchów ileś razy, po tym czasie muszą się wytworzyć nowe. Jeśli ktoś zna ten system RPG, to można to ująć w formie "X użyć na longresta". W przypadku wspomagaczy jak CS/bramy/ciężarki liczymy liczbą tur, więc tam lepiej to wychodzi, zazwyczaj też można użyć to raz na takiego przysłowiowego longresta. Tu może się okazać, że gracz użyje Shibuki 4 razy w pierwszej turze, z czego właściwie to 3 bo jedna akcja została cofnięta przez sędziego i potem wychodzą dziwne liczenie. Do przemyślenia. zostawiam taką wersję.
Jeśli koszt, to B faktycznie może być dość duży, ale poniżej C nie będzie już opcji zejścia w przypadku używania do woli o ile się zapłaci chakrą.

Re: Shibuki

: 6 mar 2021, o 13:22
autor: Souei
No z braku innego lepszego pomysłu uważam, że to rozwiązanie z samoczynną generacją notek w ustalonym czasie było najlepszym rozwiązaniem. Proponowałbym spory magazynek na powiedzmy 100 notek, przy czym po każdej przerwie fabularnej misji/wyprawie/wydarzeniu które nie jest zwykłą rozmową regenerowałoby się na przykład 25 notek. Jeśli gracz rzadziej by ich używał tam gdzie nie musi, to miałby potem więcej do wykorzystania, a jakby chciał spamować to miałby ograniczone zasoby.

Druga sprawa, to moglibyśmy czymś zastąpić nazwę właściwości "główna oś"? kappa

Rozwijanie zwoju dałbym za koszt techniki D z podtrzymaniem 1/2 na turę, gdyby ktoś chciał dłużej. Do tego trzeba dodać maksymalny zasięg i na pewno usunąć zwiększony zasięg takiej eksplozji, bo to jest niezgodne z mechaniką notek i nie robiłbym tutaj wyjątku, że notki z tego miecza działają inaczej niż zwykłe.

Re: Shibuki

: 30 sie 2021, o 23:47
autor: Kazuma
Trochę złota łopata. Osobiście zostawiłbym ten artefakt w spokoju aż do ich reworku, bo w przeciwieństwie do masy badziewia ma on mocne oparcie w kanonie.

Natomiast w kwestii mechanicznej to ja bym tu widział generację tych notek w czasie albo po prostu dać koszt za wybuch traktując to jako "technikę" artefaktu. Wyeliminowałoby to problem z potrzebą ładowania notek czy ich odmawianiem i kontrolą tego.

Re: Shibuki

: 31 sie 2021, o 10:36
autor: Sasame
Biorąc pod uwagę że rework artefaktów z pewnością ma mniejszy priorytet niż reworki wszystkich klanów to myślę że zostawianie go na później sprawi że temat będzie tutaj wisiał jeszcze przez długi czas zanim cokolwiek się w tej kwestii ruszy. Jak widać po poprzednich artefaktach, które przeszły przez ten dział w ostatnim czasie, trzeba go po prostu opracować w taki sposób żeby później jak będzie rework to nie będzie potrzeby reworkować tego artefaktu.

Co do generacji notek to zgadzam się z pomysłem Budysia, dać określoną ilość wybuchów możliwych do wykonania na fabularną dobę albo maksymalny limit i jakiś czas odnowienia. Oczywiście również dopisek że notek nie da się zdjąć z miecza bo wtedy wybuchają i ten problem mamy z głowy. Co do techniki z rozwijaniem zwoju to jak zostanie przyjęty sposób działania że mamy x notek na x czasu to zgadzam się z tym że można na samej technice dać niski koszt chakry jak za technikę D i po prostu określić ile metrów zwoju zawiera ileś notek z całej dostępnej puli.

Re: Shibuki

: 16 gru 2021, o 16:43
autor: Jawa
Archiwizuję