Strona 1 z 1
Unia Samotnych Wydm 砂丘連合
: 2 lip 2020, o 22:03
autor: Papyrus
Unia Samotnych Wydm 砂丘連合
Można dołączyć już na etapie tworzenia KP.
Stolica/Siedziba Kōtei : Kinkotsu, Atsui
Władca : Kōtei, Hibiki Kirino
Hymn : "Kogane jidai (Złota Era) "
Symbole : Słońce z sześcioma promieniami otoczone czarną obręczą.
Ustrój : Monarchia parlamentarna. Samotnymi Wydmami przewodzi Kōtei - najwyższa władza w Unii, posiadająca praktycznie nieograniczone możliwości w zakresie zarządzania jej terenami. Organem pomocniczym jest Rada Daimyō, czyli przedstawiciele każdego rodu wchodzącego w skład Unii. Kōtei jako przedstawiciel swojego Rodu, także liczony jest jako członek Rady. Decyzje podejmowane są drogą głosowania, przy czym głos Kōteia liczy się jako 2 w celu uniknięcia impasu podczas głosowania. Kōtei posiada też prawo veto, którego może użyć żeby całkowicie unieważnić głosowanie. Każdy Daimyō posiada pewną autonomię w kwestii zarządzania swoim okręgiem, ale najważniejsze decyzje są konsultowane bezpośrednio z Kōtei. Spotkania Rady Daimyō odbywają się raz na dwa tygodnie, przy czym każdy z członków posiada możliwość nadzwyczajnego zebrania w kryzysowych sytuacjach.
Kultura prowincji i ekonomia: Można poczytać tutaj .
Wojskowość:
Unia posiada połączone wojska wszystkich klanów zamieszkujących jej teren.
Wojsko Unii dzieli się na dwie główne jednostki - jednostkę uderzeniową Eikyō i jednostkę strażniczą Kabe. Eikyō stanowi regularną armię i jest wykorzystywana w przypadkach agresji innych nacji bądź konieczności interwencji w krytycznych sprawach wewnętrznych. W powszechnym użytku wykorzystywani są do rozwiązywania małych spraw wewnątrz Unii i poza jej terytoriami (domyślnie każdy gracz służący Unii do niej należy). Jednostka Kabe w dużej mierze składa się z wyszkolonych zwykłych ludzi. Wspierani są przez ninja ze swojego oddziału i tych z jednostki Eikyō (szczególnie podczas pokoju). Do ich obowiązków należy pilnowanie porządku w publicznych miejscach i rozwiązywanie spraw mniejszego kalibru.
Przydzielaniem wojska do poszczególnych prowincji zajmuje się Kōtei.
W ramach mieszania się wojska wszystkich prowincji wchodzących w skład Unii i budowania zaufania do projektu, wyjątkowy nacisk kładzie się na różnorodność ninja przydzielanych do każdej prowincji przy jednoczesnej maksymalnej skuteczności bojowej.
Instytucja Szkoły Ninja ma za zadanie odpowiednie wykształcenie ninja w przypadkach, gdy rodzina nie jest w stanie zagwarantować edukacji (brak rodziny ninja albo sieroctwo). Szkoły znajdują się w każdej z trzech stolic prowincji, a ich funkcjonowanie jest opłacane przez Unię.
Szkoła ninja nie jest obowiązkowa, ale w toku trzyletnich szkoleń wpajanych jest wiele istotnych informacji i aspektów profesji ninja.
Każdy ninja służący Unii jest automatycznie częścią armii.
Ze względów wygody oraz polityki światowej, dawna tytulatura nadal funkcjonuje na terenie Unii.
Wszyscy ninja podlegli Unii mają obowiązek noszenia blaszki z symbolem Unii w widocznym miejscu na odzieniu albo ciele. Ze względu na warunki dopuszcza się też wyszywanie symbolu na ubraniach.
Kōteiowi i Daimyō zawsze towarzyszy przynajmniej jeden Akataiyō (Czerwone Słońce), osobista straż na którą zbierają się najbardziej elitarni strażnicy i ninja, odpowiedzialni wyłącznie za bezpieczeństwo jednostki chronionej. Poznać ich można po intensywnie czerwonych szatach noszonych podczas pełnienia służby.
Prawo:
Najwyższą władzę sprawuje Kōtei. Pod nim znajdują się Daimyō, z których każdy zarządza przypisaną mu okręgiem i odpowiada wyłącznie przed Kōtei i jest jednocześnie liderem swojego klanu/rodziny. Kadencja Kōteia trwa 2 lata.
Wybory nowego Kōteia odbywają się na zasadzie niejawnego głosowania pośród wszystkich sześciu Daimyō, przy czym jeden Kōtei nie może pełnić urzędu dwa razy z rzędu. W przypadku remisu głosowanie jest powtarzane następnego dnia.
Do sprawowania pieczy nad ziemiami oddelegowane są pary klanów - dwóch Daimyō posiada równoważną władzę nad danym okręgiem, skupiając się na swojej porcji obowiązków względem przedstawicieli swoich rodów. I tak za okręg Tsurai odpowiadają Dohito i Haretsu, za okręg Atsui - Sabaku i Maji, a za okręg Sabishi - Ayatsuri i Kaguya.
Dokładny podział władzy pomiędzy dwoma Daimyō zależy od prowincji i jest różny w każdym przypadku. W Atsui to ród Maji zajmuje się regularnym zarządzaniem prowincją, podczas gdy Kōtei dogląda pieczy nad całą Unią. Haretsu i Dohito nie zmienili swojego podziału względem wcześniejszego stanu rzeczy. Ayatsuri i Kaguya współpracują, przy czym głównym zadaniem Kaguya jest lokacja swoich obywateli w miastach, porzucenie nomadycznego stylu życia i integracja z resztą Unii.
Stworzenie Unii nadało szczepom równość z klanami - każdy z pięciu Daimyō posiada równe uprawnienia i głos każdego jest tak samo ważny (za wyjątkiem Kōteia).
Na terenach Unii panuje podział na Obywateli i Przyjezdnych, definiowany przez Kodeks Praw Obywatelskich. Obywatele, czyli mieszkańcy Unii z przynajmniej jednym rodzicem będącym Obywatelem i mieszkający na terenach Unii, mogą korzystać z pełni przywilejów i praw. Do najważniejszych zaliczają się: możliwość darmowej opieki medycznej w placówkach publicznych, darmowej edukacji czy posiadanie ziemi. Mogą też oczekiwać protekcji ze strony władz, posiadają gwarancję swobody wypowiedzi (za wyjątkiem obrazy Daimyō i Kōtei), dostępu do wody pitnej, uczciwego postępowania prawnego i pomocy w razie kryzysu czy katastrof naturalnych. Przyjezdni nie mają tych samych praw, co Obywatele - nie mogą nabywać ziemi i budynków na własność, muszą płacić za opiekę medyczną, edukację, wodę pitną i pomoc w zdarzeniach losowych. Oprócz tego przysługują im dokładnie takie prawa, jak Obywatelom, włączając w to bezpieczne szlaki handlowe i Gwarancję Uczciwych Cen, na mocy której ceny produktów i usług są identyczne dla Obywateli i Przyjezdnych. Awansowanie na Obywatela jest możliwe jedynie przez małżeństwo z innym Obywatelem Unii i spłodzenie potomstwa. Prawo nie uwzględnia innych przypadków, jak promocja za zasługi czy wieloletnią służbę najemniczą.
W świetle prawa każdy jest równy i wynik konfliktu pomiędzy Obywatelem i Przyjezdnym nie jest definiowany przez ich status społeczny.
Każdy Obywatel od 10 roku życia posiada dokument poświadczający o jego obywatelstwie, nazwany Kartą Obywatela. Jest to niewielki spreparowany skrawek pergaminu, zawierający informację o personaliach, pieczęć Unii i podpis urzędnika wydającego Kartę. Tylko wybrani urzędnicy mają prawo wydawać takie karty. Co każde 10 lat należy oddać Kartę do podbicia i potencjalnego uaktualnienia.
W przypadku konieczności udowodnienia swojego obywatelstwa, należy pokazać Kartę przedstawicielowi władzy. W ważnych sytuacjach sprawdza się jej autentyczność podwójnie, porównując do spisu ludności prowadzonego przez odpowiedni organ w Unii.
Najemnicy, czyli ninja nie będący obywatelami i służący dla Unii, są traktowani jak Obywatele. Nadal nie mogą jednak posiadać ziemi na własność i awansować na rangę wyższą niż Sentoki.
Odznaki ninja urodzonych w Unii i jej służących mają niebieskie tło, podczas gdy odznaki najemników mają czarne tło.
Odmówienie wykonania rozkazów pochodzących od Kōteia lbądź Daimyō jest karane, przewidywana jest nawet kara śmierci.
Obywatele mają prawo swobodnego przemieszczania się przez granicę Samotnych Wydm. Przyjezdni są kontrolowani i przeszukiwani pod względem posiadania nielegalnych towarów, takich jak części ciała.
Łamanie prawa jest karane analogicznie do popełnionej zbrodni, z jednym głównym założeniem - kara nie obejmuje długotrwałego przetrzymywania w zamknięciu. Mniejsze przewinienia kara się pracami społecznymi, jak odkopywanie drogowskazów na szlakach pomiędzy miastami, noszenie wody do domostw czy prace na farmach. Bardziej poważne karami cielesnymi, odcinaniem palców czy nawet, w krytycznych sytuacjach, egzekucją. Wyroki fizyczne (za wyjątkiem egzekucji) są wykonywane publicznie, na specjalnie do tego przygotowanych pręgierzach. Oskarżonemu knebluje się usta, czyta wyrok i następuje wykonanie kary. Zazwyczaj są to chlaśnięcia batem po plecach w określonej liczbie, z pomocą medyczną nieobejmującą całkowitego zasklepienia ran po wykonaniu wyroku. Blizny i szramy tak stworzone są dowodem nieuczciwości człowieka, a ich usunięcie dozwolone jest dopiero po upływie dwóch lat po wykonaniu wyroku.
Farmy i uprawy wszelkiego rodzaju, z uwagi na ciężkie warunki panujące na pustyni, są dobrze chronione i w przypadku zniszczenia plonów farmerzy mogą liczyć na rekompensatę finansową w celu kontynuowania produkcji żywności.
Ciekawostki:
Symbol Unii opiera się na liczbie 6. Sześć promieni słońca, sześć części obręczy symbolizującej ochronę i bezpieczeństwo. Dlatego też promienie stykają się z obręczą - każdy ród w Unii ma swój wkład w jej ochronę i każdy jest równie ważny.
Kōteia i Daimyō można bardzo łatwo poznać po charakterystycznym ubiorze - śnieżnobiałej todze z symbolem Unii i czarnymi znakami "大名" (Daimyō) albo "皇帝" (Kōtei) w miejscu centrum słońca. Podczas pełnienia swoich obowiązków obowiązuje ich ubiór formalny.
Zdarza się, że członkowie poszczególnych klanów, chcąc zachować część odrębności swojego rodu, noszą dwie opaski albo symbole - Unii i swojego rodu. Wpisywanie czegokolwiek (poza wyjątkiem powyżej) w słońce jest zakazane, gdyż "centrum Unii stanowi lud pustyni, wolni mężczyźni i kobiety, otoczeni rodami walczącymi o ich lepsze jutro". Innego rodzaju bezczeszczenie symbolu jest surowo karane.
Unia w szczególności dba o ludzi starszych i zniedołężniałych. Rodziny zobowiązane są opieki nad nimi, a w przypadku ich braku opieką zajmują się wolontariusze i strażnicy.
Unia finansuje także sierocińce rozsiane na swoich terenach i stara się otaczać opieką w przypadku sierot, w szczególności których rodzice byli ninja poległymi podczas służby.
Każdy ninja w służbie Unii, który na skutek służby utracił kończynę, może otrzymać jej kukiełkowy zamiennik, wystarczający do dalszego pełnienia służby. Oprócz tego przysługują mu dwa tygodnie na rehabilitację i przyzwyczajenie się do nowego kawałka ciała.
Każdy muzyk i podróżny bard ma obowiązek wyuczenia się hymnu Unii do swojego repertuaru. Można go usłyszeć zarówno podczas uroczystych wydarzeń, w zajazdach, jak również na ulicach. Umiejętności artysty można poznać po jakości wykonania hymnu właśnie.
Pierwszym Kōtei był Jou Sabaku, czasami nazywany "Pierwszym Synem Pustyni" (Sabaku no Chōnan). Jest to jednak tytulatura stosowana jedynie na wszelakich obrzędach z jego udziałem, w tym tych poświęconych rozmaitym bóstwom. Po swojej kadencji ustąpił miejsca na rzecz Hibiki Kirino.
Na szczególną uwagę zasługuje "Tablica władców"- kamienny blok w formie sześcianu w stolicy Unii, Kinkotsu. Są na nim wypisane nazwiska wszystkich dotychczasowych liderów wszystkich sześciu rodów, bez względu na ich wkład w historię czy prowadzoną politykę. Na samym centrum znajdują się wyryte słowa "Nie zostaniecie zapomniani". Jest to popularna atrakcja pośród przyjezdnych, otoczona ochroną i regularnymi patrolami.
Powszechnie znanym powiedzeniem pośród mieszkańców Unii jest "Prawy z nagim torsem chodzi" odwołujące się do blizn pozostających po publicznym wymierzaniu kary. Blizny są świadectwem winy i konfliktu z prawem, a ich brak - uczciwości i prawości właśnie.